?>
20 marca 2017

Wielokanałowość

Sprzedaż wielokanałowa to nic innego jak dystrybuowanie produktów przez wiele kanałów. Nieodzownym elementem jest ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań i optymalizowanie dróg dotarcia do klienta. Integrowanie kanałów dostrzeżono już nawet wtedy gdy prym wiodły sklepy stacjonarne. Handel internetowy tylko przyspieszył ten proces i zaczął wymuszać ewolucje rozwiązań integracyjnych.

Efekt ROPO (Research Online Purchase Offline) i odwróconego ROPO to coraz częstszy proces wśród kupujących. Wielokanałowość podmiotów gospodarczych to naturalna odpowiedz na działania klientów.

Klienci przeglądają produkty online, a następnie odbierają je w sklepie stacjonarnym i odwrotnie. To z całą pewnością argument dla wielu firm, iż obecność w sieci przynosi zyski zarówno w kanale internetowym jak i offline.

Nie ma co się oszukiwać. Rozwijać będą się tylko te firmy, które postanowią sprzedawać swoje produkty zarówno w sklepach stacjonarnych ale i internetowych. Branża E-commerce rozwija się w bardzo szybkim tempie czego dowodzą liczne statystyki i raporty. Nasz rodzimy rynek jest tego najlepszym przykładem. Wiele źródeł wskazuje Polskę jako najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek pod kątem e-commerce. Warto nadmienić, że Polska jest liderem rozwoju m-commerce.

Przy sprzedaży w wielu kanałach najważniejsza jest odpowiednia integracja. Ważnym elementem jest tutaj czas integracji. Na chwilę obecną wiele platform na polskim rynku komunikuje się z systemami ERP na zasadzie wymiany plików XML,CSV według ustalonego wcześniej harmonogramu. W momencie kiedy prowadzimy sprzedaż w wielu kanałach pojawia się problem. Nieodzownym staje się wprowadzenie aktualizacji w czasie rzeczywistym z ERP. Z całą pewnością jest to przyszłość a zarazem krok milowy w rozwoju branży E-commerce.

Dzięki mechanizmom zastosowanym w Redbay Integrator wyeliminujesz pomyłki, zautomatyzujesz procesy poczynając od wystawienia produktu w danym kanale internetowym, poprzez zamówienie fakturowanie i przygotowanie do wysyłki. Oczywiście przy okazji zadbamy też o nasz kanał sprzedaży offline. Z jednej strony to rewolucyjne rozwiązanie,z drugiej to droga którą każdy kto myśli o rozwoju swojego biznesu w wielu kanałach sprzedaży powinien pójść.

Obecnie Omnichannel retailing można potraktować jako możliwość uzyskania przewagi nad konkurencją.
Dynamiczny rozwój branży e-commerce z całą pewnością doprowadzi do tego, że wielokanałowość stanie się standardem ale i koniecznością jeśli chcemy swój biznes rozwijać i pomnażać zyski . Sprzedaż wielokanałowa jest optymalnym rozwiązaniem zarówno dla sprzedającego jak i potencjalnego klienta. Oczywiście warunkiem koniecznym jest odpowiednia Integracja.

Odpowiedzią na pytania io problemy związane z Integracją wielu kanałów sprzedaży jest z całą pewnością REDBAY INTEGRATOR.

Zachęcamy do kontaktu ,przedstawimy Państwu bardziej szczegółowe informacje .